KRÆÆS

Designværkstedet PUNKT & PRIK har designet komplet visuel identitet til Lene Haahrs nye gourmet-slagterbutik i Varde: KRÆÆS.   Opgave lød på at skabe et helt nyt brand til Lene, som skulle kunne rumme ALT det, som Lene og co. står for: PASSION, GLÆDE &  HÅNDVÆRK    Den visuelle identitet er udarbejdet med udgangspunkt i at skabe en stemning af tradition, håndværk, kvalitet og nærvær. Kommunikativt skal KRÆÆS leges ind i det daglige ordforråd. Så som; KRÆÆS for dine gæster. HverdagsKRÆÆS. FrokostKRÆÆS.   Logoet er designet med udtrykket “Siden 2018”, som skal understøtte, at det her er begyndelsen på noget nyt. Samtidig er det en form, som er blevet brugt i logoer i de gode gamle dage. Logoet indeholder en byline (for de madglade). Den er lavet ud fra ordene, der beskriver hvad KRÆÆS rummer - nemlig madglæde. Bylinen kan derudover have to betydninger. Til dem, der er madglade, og til dem, der vil kræse for andre.   For at understøtte den visuelle identitet har vi blandt andet brugt tegninger af råvarer, slagtervarer og køkkenredskaber. Dette for at skabe en stemning af håndværk og traditioner. Tegningerne er håndtegnet af kunstner Linda Sejersen, Nordenskov. Alle billeder til opstarten af KRÆÆS er taget af Rasmus Bendix fra Best Production. Skilte er produceret i samarbejde med Jan - Skilte og Reklameværkstedet. TAK.   Arbejdet med den visuelle identitet rummer blandt andet: Hjælp til navn, logo, design af sandwichpapir, poser, emballage, facadeskilte, folie til bil, grafik til sociale medier og in store tv, gavekort, take away kort, plakater, 32 siders brochure, valg af billedstil, idé til personaletøj med mere.   TAK for et fantastisk samarbejde Lene – det har været det rene KRÆÆS!     (websitet er blevet udarbejdet af Lenette Kock fra Fødevaredanmark med elementer fra den visuelle identitet)

  • Portfolio grafisk design

SE OGSÅ DISSE PROJEKTER...


SKAL VI ARBEJDE SAMMEN OM DIT NÆSTE PROJEKT?