Designværkstedet Punkt & Prik har udviklet ny visuel identitet til WestWind, hvor det eksisterende logo skulle indarbejdes. WestWind består af 26 butikker fordelt langs de danske kyster, hvor fokus er på salg af sport, outdoor og fritidstøj hovedsageligt til voksne. I den visuelle identitet har jeg lagt vægt på kerneværdierne TROVÆRDIGHED og ORDENTLIGHED og udarbejdet den med udgangspunkt i den geografiske placering af butikkerne i Vandkantsdanmark. Ideen har været at få naturen ind i hjertet af WestWind. At skabe en identitet, der omfavner vand, himmel, friheden, fællesskabet og nærvær. Da prisen er fast, og varerne er nye trods den lavere pris, er det vigtigt, at kvalitet kommer i fokus. Derfor fik WestWind et nyt payoff: "Kvalitet mellem himmel og hav". For at understøtte “kvalitet mellem himmel og hav” og idéen med at få natur ind i hjertet af WestWind, valgte jeg at inddrage naturen som en del af de visuelle greb for at skabe den rette stemning og stil. Arbejdet med den visuelle identitet rummer blandt andet følgende elementer: Design af poser, posefyld, gaveæsker, vinduesdekorationer, prismærker, keyhangers, plakater, grafik til tv-skærme, retursedler, woblere, skilte, nyhedsmærker og film. Til den visuelle identitet udviklede Punkt & Prik et nyt priskoncept, som tydeligt skulle vise, at WestWind har deres egne priser. Vi satsede og droppede de gule tilbudsmærker og erstattede dem med lyseblå og grønne prismærker. Derudover stod Punkt & Prik også for et nyt posekoncept, hvor der blev skabt et samarbejde mellem WestWind og Hold Danmark Rent. Dette betyder, at alle butikkerne nu tager et lille beløb for deres poser, og indtjeningen fra disse går ubeskåret til Hold Danmark Rent. Disse penge bruges fremover til projekter som har fokus på affald i naturen generelt samt langs de danske strande. Den nye identitet og de to koncepter er rullet ud i 16 butikker i januar/februar 2020. Under udarbejdelsen af identiteten udviklede opgaven sig til også at dreje sig om WestWinds interne værdier og arbejdsgange. Det indebar nye interne systemer - lige fra leveringer i butikker, kommunikationen mellem butikker og administrationen, nyt intranet, nyt flow og ejerskab af deres webshop med mere. Samarbejdspartnere på opgaven: TEKST: Kommunikation med Kant, Nina FOTO og FILM: Bendix Production, Rasmus INTRANET: DotPeople, Jonas & Mickey